Patrick Roggemans – Président – patrick.francois.roggemans@gmail.com Patrick is opgeleid als ingenieur en MBA bij Belgische, Amerikaanse en Zweedse multinationals die actief zijn in Engineering, Productie, Machines en Kunststofverwerking. Na omwegen in Thailand, Denemarken en Frankrijk richtte hij zich op KMO’s in België. Sinds 2011 is Patrick actief als CEO en/of lid van de Raad van Bestuur en/of Partner van verschillende KMO’s die actief zijn in engineering, voeding en farmaceutica, distributie, B2B en B2C. Tegelijkertijd is hij ook actief in de Raad van Bestuur van een non-profitorganisatie die zich richt op het helpen van mensen met bijzondere moeilijkheden. |
|
Arnold Demeulenaere – Trésorier – arnold@academ.be Arnold is altijd op zoek naar manieren om het MKB te ondersteunen en de volgende generatie te informeren over de mogelijkheden van een familiebedrijf, zelfs als het niet perfect is. Na een opleiding in accountancy, belastingen en sociale wetgeving werkte Arnold ongeveer vijf jaar voor een ‘Big Four Accountant’ voordat hij zijn eigen praktijk oprichtte met als doel een eerstelijns accountancy-, bedrijfs- en vermogensadviseur te zijn voor kleine en middelgrote familiebedrijven en de vrije beroepen, met een focus op langetermijnrelaties. |
|
Olivier Thuysbaert– Secrétaire Général – olivier@thuysbaert.be
Olivier is advocaat, kandidaat-notaris en Master in Real Estate. Na ongeveer tien jaar als notaris ging hij aan de slag bij een aantal grote vastgoedbedrijven, waar hij verantwoordelijk was voor juridische zaken, maar al snel ook voor het algemeen management van de bedrijven en hun (her)structurering. Achtereenvolgens was hij lid van het directiecomité, raad van bestuur, COO of vennoten in deze verschillende bedrijven, en sinds 2018 is hij actief in het structureren en coördineren van vastgoedprojecten voor industriële of familiale groepen. Hij was ook jarenlang voorzitter van een VZW die tentoonstellingen van hedendaagse Europese kunstenaars organiseerde in groene ruimtes in Brussel. Hij vervoegde BCTE in 2023. |
|
Jane Betsch– Administratrice – jane@widido.be
Opgeleid als actrice is communicatie haar gereedschap en Jane heeft maar één credo: “Maak het mogelijk”. Ze werkt al bijna 20 jaar samen met bedrijven in het veld en haar ervaring in R&D, verkoop, productie en HR, gecombineerd met haar interpersoonlijke vaardigheden, zorgen ervoor dat de verschillende spelers op één lijn zitten voor hetzelfde project, met respect voor elkaars belangen. Er wordt vaak gezegd dat ze een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen heeft. Haar multisectorale kennis stelt haar in staat om met creatieve oplossingen te komen voor klanten die op zoek zijn naar oplossingen op maat, of het nu gaat om virtuele of augmented reality of de ontwikkeling van software op maat. |
|
Sibylle du Bus – Administratrice – sibylle.dubus@governow.be Sibylle’s achtergrond als econoom, haar opleiding als coach en als organisatorisch systemicus, en haar gedegen ervaring in de bedrijfswereld geven haar een zeldzaam en waardevol vermogen om te luisteren en openhartig te spreken met besluitvormers, of het nu gaat om familiale aandeelhouders, bedrijfsleiders, leden van de nieuwe generatie of directeuren van KMO’s of overheidsinstanties. |
|
François Petre– Administrateur – francois@elevicto.be
François is een gepassioneerd ondernemer en richtte in 2006 Holspeed op, een IT-dienstenbedrijf, terwijl hij een master in bedrijfsbeheer volgde aan Ichec en zijn eerste baan bij Euroclear Bank, die hij al snel verliet om zich volledig te wijden aan het ondernemerschap. Na de verkoop van Holspeed in 2015 werd hij CEO van Oxygis, een uitgever van cartografische software gespecialiseerd in de inventarisatie en het onderhoud van diverse activa en apparatuur. |
|
Pascale Schütz – Bestuurder – pascale@schutzandpartners.com
Pascale, fr-nl-angl, master in commerciële en financiële wetenschappen, sales- en marketingervaring in de divisies Fast Moving Consumer Goods en Pharmaceuticals van een toonaangevende internationale chemiegroep, de L’Oréal Group. Daarna begon zij aan een lange carrière bij een internationaal wervings- en coachingbureau voor leidinggevenden, van consultant tot Group Director. Nu is ze Managing Director van Schütz & Partners en zet ze zich in om bedrijven te helpen wendbaarder te worden door middel van een zeer originele en kwalitatieve methodologie voor het werven en ondersteunen van teams en medewerkers. Pascale werkt met kmo’s en grote organisaties. Als geëngageerd bestuurder van BCTE sinds 2020 draagt ze bij tot de verbetering van het bestuur door haar kennis en ervaring te delen met huidige en toekomstige bestuurders (m/v/x). BCTE dichter bij het lokale economische weefsel brengen en bijdragen tot de ontwikkeling en groei van haar leden is ook een missie waar ze zich persoonlijk voor inzet. |
|
Veerle Valaert – Administratrice – veerle@sequenz.be
Veerle deed ervaring op als organisatiepsycholoog en business consultant bij grote instellingen zoals BPost en de Stad Gent. Daarna ging ze aan de slag als managementconsultant bij Möbius, Sint-Martens-Laten, en in 2016 richtte ze haar eigen bedrijf op, gericht op gezinnen en familiebedrijven. Dit deed ze naast haar rol als mental coach in reactiveringsprocessen na depressie of burn-out. Vandaag is ze medeoprichter van Sequenz, een metgezel voor families met een visie en familiebedrijven met een strategie. Veerle is verantwoordelijk voor de empowerment van de nieuwe generatie, familiecontacten en het opzetten van levensvatbare familiestructuren.Voor BCTE zet ze zich sinds begin 2022 in voor BCTE Start, een spin-off van BCTE, gericht op jonge ondernemers in Gent en omgeving, die aan de hand van authentieke ervaringen en verhalen hun individuele en collectieve intelligentie rond de werking en meerwaarde van raden van bestuur vergroten. |
|
Patrick van Houtryve – Membre Fondateur – Président d’Honneur – patrick.vanhoutryve@bcte.be Patrick heeft het grootste deel van zijn carrière leiding gegeven aan een industriële groep die actief was in Europa en de Verenigde Staten. Al meer dan 30 jaar is hij gepassioneerd door kleine en middelgrote familiebedrijven, die hij adviseert, en hij is vooral geïnteresseerd in het ondersteunen van jonge ondernemers en bedrijven in crisis. |
|
Peter Sarasyn – Ambassadeur – peter.sarazyn@pivotparners.be
CEO, (onafhankelijk) bestuurder en leider in (digitale) businesstransformatie met internationale ervaring in strategische planning en implementatie van groei en herstructurering, en met een passie voor het ontwikkelen van duurzame en sociale bedrijven met deskundige teams en gemotiveerd talent. Vandaag staat Peter aan het hoofd van een Belgische familieholding actief in zorgmeubilair, interieurverzorgingsconcepten en medische hulpmiddelen voor ziekenhuizen en zorginstellingen. In het verleden heeft hij “hospital governance” bestudeerd en aanbevelingen gedaan aan ziekenhuisdirecties om hun werking te optimaliseren. Bovendien is hij meerdere jaren actief geweest in verschillende bestuursorganen en heeft Peter de spelregels geleerd om een effectieve impact te hebben op de besluitvorming van een organisatie. Bovendien heeft hij een pragmatische visie op het bereiken van doorbraken tijdens een crisis en/of voor bedrijven die voor buitengewone uitdagingen staan. “Willen winnen” is zijn uitgangspunt bij het helpen van (familie)aandeelhouders en het leiden van bedrijven. Peter gelooft in teamnetwerken en de kracht van diversiteit. In het bijzonder zet hij zich via BCTE START in om jonge mensen te begeleiden bij het opdoen van (eerste) ervaring als bestuurder. |
|
Thomas Decamps – Membre actif – thomas.decamps@liftinc.be
Thomas, landbouwingenieur, werkte 15 jaar van zijn carrière in de banksector bij Belfius en daarna bij Van Breda. Van het adviseren van ondernemers en directeurs tot het beheren van wijken in Brussel en Waals-Brabant, heroriënteerde hij zijn carrière in 2022 om zelf ondernemer te worden. |